Мета:
продовжити формувати уявлення про достоїнства людини, цінність яких визнана у суспільстві;
учити характеризувати події та явища як прояви добра і зла;
сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків;
розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу;
розвивати критичне мислення, творчість;
розвивати вміння працювати в групах;
збагачувати мислення інтелектуальними почуттями, формувати допитливість і пізнавальний інтерес;
виховувати толерантне ставлення до людей, бажання творити добро.
продовжити формувати уявлення про достоїнства людини, цінність яких визнана у суспільстві;
учити характеризувати події та явища як прояви добра і зла;
сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків;
розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу;
розвивати критичне мислення, творчість;
розвивати вміння працювати в групах;
збагачувати мислення інтелектуальними почуттями, формувати допитливість і пізнавальний інтерес;
виховувати толерантне ставлення до людей, бажання творити добро.
1.Організація класу. Корекція емоціонального стану.
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
- Подивіться мені в очі. У ваших очах я побачила інтерес, зацікавленість, радість від зустрічі, а в деяких - хвилювання, тому я пропоную з’єднати руки, через тепло своїх долонь передати тепло своїх сердець іншим. Дякую.
2. Виберіть одну із букв на парті та підберіть відповідно на цю букву слово, „Яким я хочу бути на уроці”.
П – пильним, працьовитим
Л – ласкавим, люблячим, логічним
А – акуратним
Н – найрозумнішим, найуважнішим, найшвидшим.
- А для чого людям план? Навіщо вона планує свою роботу? (щоб поставити мету і її досягти)
3.. Вправа « Очікування».
-Що ви очікуєте від уроку? ( вислухати всі припущення дітей)
-А я очікую:
ви будете правильно, точно висловлювати свої думки; фантазувати і уявляти;
мислити і працювати творчо;
підтримувати один одного;
злагоджено працювати в групах.
4.. Передбачення теми заняття.
Прочитайте епіграф до нашого заняття , скажіть, про що сьогодні піде мова.
Добрим бути – зовсім це не просто,
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку,
Добрим треба бути нам довіку.
( припущення дітей)
Завдання уроку:
- Продовжимо розмову про людські чесноти;
- Продовжимо ознайомлення з поняттями «добро», «зло»;
- Спробуємо зрозуміти, чому людина і добро взаємопов’язані та повинні йти поруч? ;
- Будемо вчитися відганяти зло від свого серця.
5. Оголошення теми години спілкування.
- Що людині потрібно для щастя? Так, здоров’я, хороші друзі, щоб рідні довго жили. А ще потрібно, щоб поруч з нами були завжди добрі чуйні люди.
- Що уявляєте, коли чуєте слово «доброта»?
Що ж таке доброта? Доброта-це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.
Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його.
6. Словникова робота
- Що таке доброта? Що ж означає слово «добро»?
Добро - корисна справа, учинок.
Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.
Добро – одне з понять моральної свідомості, учинок, що приносить людям щось корисне.
Зло – те, що завдає комусь болю, викликає страждання. Поняття, що є протилежним добру.
7. Робота над темою заняття.
- В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших.
Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.
Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність.
Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках.
Чому в дитячих?
А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.
Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.
- Коли ви відпочивали на перерві, сюди завітали Добро і Зло. Вони поклали вам на парти сердечка. Придивіться, сердечка не прості: з одного боку на них проростають зернята доброти, з іншого - зла. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння.
8. Робота в парах.Гра-вибиралочка.
- Яку ж людину називають доброю?
- Я пропоную визначити істинні та хибні твердження, які написані у вас на папері.
(одна група-біля дошки). Час-1хвилина
Добрий - це той, хто:
багато читає;
поважає інших людей;
робить добро;
людяний;
підказує і дає списати на уроці;
чуйний, доброзичливий;
на зло відповідає добром.?????
9. Знайомство з казкою «Добро і зло»
1. Одного разу Добро прийшло в гості до Зла. Зло стало пригощати Добро чаєм, але в кухлик замість цукру поклало сіль.
2. Добро спробувало сіль, але нічого не сказало Злу. Тільки подякувало за гостину.
3. А коли Добро йшло від Зла, воно сказало: «Щось цукор у вас несолодкий. Візьміть гроші, купіть собі цукерок до чаю».
4.Зло все перекосилось, але робити нічого, довелось взяти гроші.
5. Так Добро віддячило Злу добром за зло.
- Чому Зло замість цукру в кухлик із чаєм поклало сіль? (Щоб зробити Добру зло.)
- Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а тільки подякувало за гостину? (Воно виховане й добре.)
- Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?
- Хто ж перемагає у двобої Добра і Зла?
- Кого цінують люди?
- Як ви розумієте останнє речення?
Чи істинне було твердження, що добрий –це той, хто відповідає добром на зло?
Підніміть свої сердечка й поверніть до мене тим боком, чиї вчинки вам сподобались більше.
І тут Зло зазнало поразки.
10. Фізкультхвилинка.
Добре те, що сонце світить,
Добре те, що вітер віє,
Добре те, що цей ось ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре тк, що в нашій річці
Синя, не брудна вода.
І мене матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратися надворі.
Добре вчитися у школі.
11. Робота в групах над прислів’ями.
- У житті завжди відбувається боротьба між добром і злом. Народ складає прислів’я. приказки про те, як добро повинно перемогти зло. . З деякими прислів’ями ми зараз попрацюємо.
- Наступним кроком уроку є наша робота в групах. Перед уроком ви поміж різнокольорових листочків обрали собі той, який вам найбільше сподобався. Об’єднайтеся в групи за кольорами листочків.
- Згадайте правила роботи в групах.
o Працювати злагоджено й оперативно.
o Обрати лідера.
o Говорити по черзі, не перебиваючи один одного.
o Не заважати працювати іншим.
o Користуватися «правилами піднятої руки».
Завдання для груп:
- Скласти прислів’я.
Перший крок до ….. – не робити ……
Хто людям добра ….., той і собі ………..
( добра, зла, бажає, має)
- Закінчити прислів’я.
Від теплого слова коле сердечко.
Гостре словечко і лід розмерзається.
- Скласти прислів’я з деформованого речення.
краса, Твоя , доброті. твоїй, в.
- Обрати з- поміж поданих прислів’їв ті, що допоможуть людям стати кращими.
Книга вчить, як на світі жить.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Добре роби – добро і буде.
12. Словесне малювання.
.Люди протягом століть зустрічалися зі злом і навчилися відрізняти добру людину від злої.
- Яке обличчя у доброї людини?
- А у злої? (Два учні малюють).
- Уся зовнішність того, хто гнівається, говорить про те, що людина кипить:
- Чи завжди за обличчям можна визначити яка людина?
( фрагмент із художнього фільму « Попелюшка» та з мультфільму „Крошка Єнот” )
(Яка людина - добра чи зла - можна визначати за вчинками).
13.Ознайомлення з правилами заспокоювання.
Хочете ви цього чи ні, але в житті виникають ситуації, коли в тебе вселяється Злюка – ти сердишся або гніваєшся. Гніватися також нормально, як і радіти і сумувати, горювати, цікавитися. Це твоя реакція на події. Гніватися – це ні добре, ні погано. Але при гніві людина сильно збуджується і тоді робить те, чого не варто або не можна робити. Коли ви гніваєтеся? ( думки дітей).
Але що ж робити, коли в тебе вселилася Злюка? ( обговорення з сусідом)
Є такі люди яких Злюка відвідує дуже часто і бійки і погані слова так і лізуть з них. Як же бути ? Що робити?
Сьогодні на уроці присутні консультанти, які навчать вас як заспокоюватись.
14. Вправа: „ Порожнє крісло”.
Для висловлювання прошу зайняти порожнє крісло.
а).”Візьми себе в руки”
Обхопи долонями лікті і сильно притисни руками до грудей – це поза витриманої людини.
б). « Врости в землю»
Спробуй сильно – сильно надавити п'ятками на підлогу на підлогу, руки стисни в кулаки, міцно зціпи зуби. Ти – могутнє дерево, у тебе сильне коріння, і ніякі вітри тобі не страшні. Це поза впевненої людини.
в). « Ти – лев»
Заплющ очі, уяви лева – царя звірів, сильного і могутнього , впевненого у собі, спокійного і мудрого. Він красивий, витриманий, гордий і вільний. Цього лева звати, як тебе, у нього твоє ім'я, твої очі, твої руки, тіло. Лев – це ти.
г). «Замри»
Якщо ти розійшовся, незадоволений чимось, скажи собі подумки: « Замри !».
Подивися довкола, що роблять інші, знайди собі цікаве заняття, підійди до кого – небудь і попроси пограти з тобою.
д). «Порахуй до 10»
Якщо ти нестриманий, звичайно криком відповідаєш на будь – які зауваження, перш ніж щось викрикнути, подумки повільно порахуй до 10 і зразу подумай: „І чого кричати?”.
є). «Стійкий солдатик»
Стань на одну ногу, а іншу підігни в коліні руки опусти. Ти стійкий солдатик на посту, ти чесно несеш свою службу. Озирнися навколо себе, подивися, що навколо тебе діється, хто чим зайнятий, кому треба допомогти. А тепер поміняй ногу і подивися ще уважніше.
ЦЕ СПОСОБИ ЗАСПОКОЇТИСЯ.
Зло породжує в душі людини прагнення робити погані, ганебні вчинки. Треба намагатися не допускати в своє серце зло. Учіться бути милосердними, гуманними дітьми, які вміють володіти собою і тоді зло ніколи не зможе перебороти вас.
15. Рефлексія. Колективна робота.
Закрийте очі й уявіть, що із зерна Доброти, яке ми сьогодні посіяли на уроці, у вашому серці проросла й розцвітає квіточка. Спочатку це пуп'янок, який повільно розгортає свої пелюстки. Вдихніть аромат цієї квіточки, переповніться почуттям добра, миру, спокою.
А на дошці з'явилась лише серединка цієї квітки. Скласти пелюстки - ваша справа. Тож до роботи! Нехай ваші серця будуть завжди сповнені:
Милосердя Щедрості Справедливості
Увічливості Доброти Дружби
( Діти прикріплюють на дошці пелюстки з цими словами).
16..Підсумок заняття.
Закінчується наш урок.
Чи справдилися ваші очікування?
Чи сподобався вам урок?
Чи сподобалася вам ваша робота на уроці?
Що ж перемогло у нас на уроці, Добро чи Зло?
Візьміть сердечка та прикріпіть на дошці тією стороною, яка перемогла у ваших серцях.
Вийшло велике червоне серце.
Дякую вам за співпрацю. А дарунком для вас нехай стане ця пісня. ( Пісня « Если добрый ты»)
Немає коментарів:
Дописати коментар